Kwaliteitskamer Kempen

Organisatie

De organisatie van een adviestraject of van een projectatelier omvat verschillende stappen:

 

  • De gemeente brengt de aanvrager of eigenaar op de hoogte van de organisatie van een adviestraject of een projectatelier en de informatie die hiervoor bezorgd dient te worden.
  • De aanvrager bezorgt de gevraagde informatie aan de gemeente en de gemeente bezorgt deze via mail aan IOK.
  • Samen met de gemeente wordt er een datum bepaald voor de organisatie van de Kwaliteitskamer of van het projectatelier.
  • De genodigden bij een Kwaliteitskamer zijn: de interne en externe experten van de Kwaliteitskamer zelf, tenminste 1 omgevingsdeskundige van de gemeente en tenminste 1 persoon van het gemeentebestuur, de projectontwikkelaar en architect en eventuele andere betrokkenen zoals een landschapsarchitect. Bij een projectatelier wordt de aanwezigheid van bepaalde personen op maat en in samenspraak met de gemeente bepaald.
  • De Kwaliteitskamer bezorgt een advies (met vlugschets) aan de gemeente binnen een termijn van 3 à 4 weken.
  • Het advies wordt aan het college van burgemeester en schepenen voorgelegd, samen met het advies van de gemeentelijke omgevingsdeskundige.
  • Het college neemt een beslissing omtrent het advies.
  • De gemeentelijke omgevingsdeskundige bezorgt het advies en de beslissing van het CBS aan de aanvrager.